اهداف و چشمانداز:
پژوهش و توسعه مدیریت نشریهای علمی با داوری همتا باهدف توسعه دانش مدیریت و پژوهشهای نوین و همچنین شناسایی مشکلات مدیریتی در سازمان و یافتن راهحلهای کاربردی و عملیاتی در سازمانهای دولتی و بازرگانی و تولیدی و صنعتی است این نشریه از مقالههای علمیپژوهشی با حوزههای زیر استقبال میکند:
*******
اهداف کلی
- گسترش اندیشهها و نتایج نوآوریهای پژوهشی در زمینه مدیریت.
- نشر نظریهها، یافتهها، الگوها و دستاوردهای نظری و کاربردی در زمینه دانش مرتبط با مدیریت.
- توسعه نظریههای فعلی و ساخت نظریههای جدید.
- اشاعه و گسترش دانشهای نوآورانه مدیریت با نشر و فراهمآوردن زمینه تبادل آرا در مسائل وابسته به پژوهشهای نوین مدیریتی.
- کمک به تحلیل علمی مسائل مرتبط مدیریتی و ارائه راهکارهای عملی برای آنها.
- ایجاد ارتباط بین پژوهشگران حوزه آیندهپژوهی مدیریت و جهتدهی به پژوهشهای این حوزه.
*******
سایر اهداف
- اصالت و نوآوری مقالات.
- ارتقای توأم سطح دانش نظری و عملی در حوزه پژوهشهای نوین و مدیریتی.
- شناساندن هر چه بیشتر و نمایهشدن مجله در شمار نشریات معتبر علمی در پایگاههای بینالمللی و جهانی.
- حمایت از صاحبنظران و نیروهای نوآور و خلاق حوزه پژوهشهای مدیریتی و دستاوردهای جدید مدیریتی.
- آگاهسازی دانشپژوهان، پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و علاقهمندان نسبت به پژوهشهای الگو در حوزه مدیریت.
- افزایش بهرهوری نهادها و سازمانها (دولتی و خصوصی) با ارائه دانشهای نوین و لازم.
- بررسی مطالعات کاربردی حوزههای پژوهشی – روششناسی تحقیقات علمی در زمینه مدیریت.
- تبیین اصول و راهبردهای مدیریت نوین با تأمل بر کلیدواژههای آیندهپژوهی مدیریت.
*******
سیاستهای محتوایی فصلنامه
- مقاله باید پژوهش حاصل تحقیق نویسنده یا نویسندگان در زمینه مدیریت و پژوهشهای نوین مدیریتی باشد.
- مقاله در هیچیک از نشریات داخلی و خارجی بیا مجموعه مقالههای همایشها و مجامع علمی به چاپ نرسیده یا به طور هم زمان برای سایر نشریات ارسال نشده باشد.
- مقالاتی که از حیث روششناسی از روشهای آمیخته یا کیفی مناسبی استفاده نمایند در اولویت بررسی و پذیرش قرار دارند.
*******
چشمانداز مجله
- نشریهای با قابلیت مرجعیت در مجامع علمی در حوزه مسائل مرتبط با پژوهشهای نوین مدیریتی.
*******
حوزههای موضوعی:
- رهبری و مدیریت در سطوح مختلف آموزشوپرورش و آموزش عالی.
- جذب، تربیت، بازآموزی، کارورزی، نگهداشت، و ارزشیابی معلمان.
- کوچینگ رهبری، کوچینگ شغلی، کوچینگ تیمی، کوچینگ کسبوکار: کوچینگ تحصیلی، کوچینگ سازمانی.
- تعالی و بالندگی منابع انسانی در نظامهای آموزشی، صنعتی، و مراکز تولیدی و بازرگانی.
- شایستگیهای اساسی یادگیری در عصر حدید مانند کارآفرینی، خلاقیت، مهارتهای حل مسئله و مهارتهای شهروندی.
- صلاحیتهای حرفهای مدیران، معلمان و مدیران در مؤسسات آموزش عالی، آموزشوپرورش، و صنایع و مؤسسات بازرگانی.
- طراحی الگوهای مدیریت منابع انسانی هماهنگ با الگوهای اسلامی –ایرانی، چشمانداز سند بیستساله کشور، سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، نقشه جامع علمی کشور و آیندهنگری در سطح ملی، منطقهای و بینالمللی.
- گسترش اندیشهها و نتایج نوآوریهای پژوهشی در زمینه مدیریت منابع انسانی.
- تحول، بهبود مدیریت و مدیریت تحول در حوزه منابع انسانی.
- مدیریت استراتژیک منابع انسانی.
- مدیریت منابع انسانی در استارتآپها و SME .
- مدیریت رفتار سازمانی در کسبوکارهای نوین.
- بازاریابی آیندهنگر، بازاریابی پنهان.
- بازاریابی ویروسی، الکترونیکی و مجازی، بازاریابی عصبی، و بازاریابی شبکهای.
- تحلیل محیط رقابت و توسعه و حفظ مزیت رقابتی پایدار.
- تکنیکهای ارزیابی، بهبود و مدیریت عملکرد مبتنی بر راهبردهای کسبوکار.
- تحلیل و بکار گیری نظریههای جدید مدیریت در حوزه کسبوکار ایران.
- توسعه فرصتهای کسبوکار و کارآفرینی.
- بررسی فضای کسبوکار ایران برای کارآفرینی.
- کارآفرینی و نوآوری در کسبوکارها.
- تقویت و جایگاه مدیریت دولتی در هرم حکمرانی ملی ایران.
- نظریههای رفتار سازمان.
- تغییر رفتار مصرف کننده.
- حسابداری منابع انسانی.