اهداف و چشم انداز

اهداف و چشم‌انداز:

پژوهش و توسعه مدیریت نشریه‌ای علمی با داوری همتا باهدف توسعه دانش مدیریت و پژوهش‌های نوین و همچنین شناسایی مشکلات مدیریتی در سازمان و یافتن راه‌حل‌های کاربردی و عملیاتی در سازمان‌های دولتی و بازرگانی و تولیدی و صنعتی است این نشریه از مقاله‌های  علمی‌پژوهشی با حوزه‌های زیر استقبال می‌کند:

*******

اهداف کلی

  • گسترش اندیشه‌ها و نتایج نوآوری‌های پژوهشی در زمینه مدیریت.
  • نشر نظریه‌ها، یافته‌ها، الگوها و دستاوردهای نظری و کاربردی در زمینه دانش مرتبط با مدیریت.
  • توسعه نظریه‌های فعلی و ساخت نظریه‌های جدید.
  • اشاعه و گسترش دانش‌های نوآورانه مدیریت با نشر و فراهم‌آوردن زمینه تبادل آرا در مسائل وابسته به پژوهش‌های نوین مدیریتی.
  • کمک به تحلیل علمی مسائل مرتبط مدیریتی و ارائه راهکارهای عملی برای آنها.
  • ایجاد ارتباط بین پژوهشگران حوزه آینده‌پژوهی مدیریت و جهت‌دهی به پژوهش‌های این حوزه.

*******

سایر اهداف

  • اصالت و نوآوری مقالات.
  • ارتقای توأم سطح دانش نظری و عملی در حوزه پژوهش‌های نوین و مدیریتی.
  • شناساندن هر چه بیشتر و نمایه‌شدن مجله در شمار نشریات معتبر علمی در پایگاه‌های بین‌المللی و جهانی.
  • حمایت از صاحب‌نظران و نیروهای نوآور و خلاق حوزه پژوهش‌های مدیریتی و دستاوردهای جدید مدیریتی.
  • آگاه‌سازی دانش‌پژوهان، پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان نسبت به پژوهش‌های الگو در حوزه مدیریت.
  • افزایش بهره‌وری نهادها و سازمان‌ها (دولتی و خصوصی) با ارائه دانش‌های نوین و لازم.
  • بررسی مطالعات کاربردی حوزه‌های پژوهشی – روش‌شناسی تحقیقات علمی در زمینه مدیریت.
  • تبیین اصول و راهبردهای مدیریت نوین با تأمل بر کلیدواژه‌های آینده‌پژوهی مدیریت.

*******

سیاست‌های محتوایی فصلنامه

  • مقاله باید پژوهش حاصل تحقیق نویسنده یا نویسندگان در زمینه مدیریت و پژوهش‌های نوین مدیریتی باشد.
  • مقاله در هیچ‌یک از نشریات داخلی و خارجی بیا مجموعه مقاله‌های همایش‌ها و مجامع علمی به چاپ نرسیده یا به طور هم زمان برای سایر نشریات ارسال نشده باشد.
  • مقالاتی که از حیث روش‌شناسی از روش‌های آمیخته یا کیفی مناسبی استفاده نمایند در اولویت بررسی و پذیرش قرار دارند.

*******

چشم‌انداز مجله

  • نشریه‌ای با قابلیت مرجعیت در مجامع علمی در حوزه مسائل مرتبط با پژوهش‌های نوین مدیریتی.

*******

حوزههای موضوعی:

  • رهبری و مدیریت در سطوح مختلف آموزش‌وپرورش و آموزش عالی.
  • جذب، تربیت، بازآموزی، کارورزی، نگهداشت، و ارزشیابی معلمان.
  • کوچینگ رهبری، کوچینگ شغلی، کوچینگ تیمی، کوچینگ کسب‌وکار: کوچینگ تحصیلی، کوچینگ سازمانی.
  • تعالی و بالندگی منابع انسانی در نظام‌های آموزشی، صنعتی، و مراکز تولیدی و بازرگانی.
  • شایستگی‌های اساسی یادگیری در عصر حدید مانند کارآفرینی، خلاقیت، مهارت‌های حل مسئله و مهارت‌های شهروندی.
  • صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران، معلمان و مدیران در مؤسسات آموزش عالی، آموزش‌وپرورش، و صنایع و مؤسسات بازرگانی.
  • طراحی الگوهای مدیریت منابع انسانی هماهنگ با الگوهای اسلامی –ایرانی، چشم‌انداز سند بیست‌ساله کشور، سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، نقشه جامع علمی کشور و آینده‌نگری در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی.
  • گسترش اندیشه‌ها و نتایج نوآوری‌های پژوهشی در زمینه مدیریت منابع انسانی.
  • تحول، بهبود مدیریت و مدیریت تحول در حوزه منابع انسانی.
  • مدیریت استراتژیک منابع انسانی.
  • مدیریت منابع انسانی در استارت‌آپ‌ها و SME .
  • مدیریت رفتار سازمانی در کسب‌وکارهای نوین.
  • بازاریابی آینده‌نگر، بازاریابی پنهان.
  • بازاریابی ویروسی، الکترونیکی و مجازی، بازاریابی عصبی، و بازاریابی شبکه‌ای.
  • تحلیل محیط رقابت و توسعه و حفظ مزیت رقابتی پایدار.
  • تکنیک‌های ارزیابی، بهبود و مدیریت عملکرد مبتنی بر راهبردهای کسب‌وکار.
  • تحلیل و بکار گیری نظریه‌های جدید مدیریت در حوزه کسب‌وکار ایران.
  • توسعه فرصت‌های کسب‌وکار و کارآفرینی.
  • بررسی فضای کسب‌وکار ایران برای کارآفرینی.
  • کارآفرینی و نوآوری در کسب‌وکارها.
  • تقویت و جایگاه مدیریت دولتی در هرم حکمرانی ملی ایران.
  • نظریه‌های رفتار سازمان.
  • تغییر رفتار مصرف کننده.
  • حسابداری منابع انسانی.